arrow-duo-o

Digitaal versnellen met Wensink Automotive!

In oktober 2021 zijn we live gegaan met het volledig vernieuwde digitaal platform voor Wensink Automotive!

Digitale strategie

Wensink Automotive is één van de grootste spelers binnen de Automotive branche met zo’n 40 vestigingen en rond de 1.100 medewerkers. Als officieel dealer van de merken Mercedes-Benz, Smart, Ford, Citroën, DS, Kia en Fuso behoort zij met een omzet van > €600mln al jaren tot de top van Nederland. 


Wensink heeft ervoor gekozen om samen met Webstores al deze mooie merken klaar te maken voor verdere groei. Binnen het nieuw gelanceerde digitaal platform zijn alle wensen en eisen van de klant van Wensink centraal komen te staan; www.wensink.nl is een echt verlengstuk van de fysieke vestigingen.

Logo-Wensink

Leon van Davenhorst, Digital marketing manager bij Wensink.

“We kenden Webstores al jaren, voordat we begin dit jaar de knoop doorhakten om met hen het nieuwe platform te gaan realiseren. We zijn enorm trots op het eindresultaat, dat we samen na hard werken hebben weten neer te zetten. Webstores is gewoon een partij die kwaliteit levert en is vanuit hun pragmatisme een erg prettige sparringpartner. Dit hebben ze doorlopend bewezen tijdens het bouwen van de nieuwe site. We kijken uit naar de verdere optimalisaties die we gaan doorvoeren samen!”

De rode draad

Vanuit de unieke rebranding die Wensink Automotive parallel met de realisatie van het nieuwe platform heeft doorgevoerd, is een digitaal platform gerealiseerd waarin de klant van Wensink optimaal gefaciliteerd kan worden op de verschillende klantcontactmomenten. De bezoeker wordt op een subtiele manier echt aan de hand genomen om binnen het platform eenvoudig zijn weg te vinden, en middels intuïtieve lead- en conversiefunnels wordt zij verleid een beslissing te nemen.

Leon van Davenhorst, Digital marketing manager bij Wensink.

“Wat heel tof is om te zien, is dat we na de livegang enorm veel positieve feedback ontvingen, zowel intern als extern. Bovendien zijn de eerste cijfers qua conversies en leads gewoon erg goed en hoopgevend, en dat is waar we het allemaal natuurlijk voor gedaan hebben - een compliment voor ons beiden”.

En nu door

Vanuit beide partijen is vanaf de start van de samenwerking het belang van duurzaam partnership uitgesproken. We kiezen voor elkaar om gezamenlijk de komende jaren op te trekken en digitale successen te behalen.

Henri Willems, Commercieel Directeur bij Webstores:

“Met ons werken is niet geheel vrijblijvend. Bij Webstores zijn we echt kritisch op de partners waar we mooie oplossingen voor willen realiseren. Kritisch in de goede zin van het woord: we moeten bij elkaar passen qua cultuur en ambitie en dat moet wederzijds goed voelen, anders moet je er niet aan beginnen. Hoe mooi is het dan in de praktijk te hebben ervaren dat dit in de klik met Wensink gewoon erg goed heeft gewerkt - we zien bovendien dat we vol door stomen met optimalisaties en doorontwikkeling, en dat is wat bij ons past!”

Vanuit helder gedeelde doelstellingen en KPI’s, en een gezamenlijk opgestelde roadmap legt Webstores in 2022 de hand aan de verdere verbetering en optimalisatie van het nieuwe Wensink platform. Dat vanuit de goede samenwerking die er is, geeft veel vertrouwen naar de toekomst.

Neem contact op met Joost Nieuwlaar

Digital Consultant

joost.nieuwslaar@webstores.nl
Joost Nieuwlaar