arrow-duo-o

Webstores snapt onze industrie, begrijpt ons model.

_Toppoint Case

90 jaar ervaring

Toppoint is leverancier van hoogwaardige relatiegeschenken. Met een geschiedenis van bijna negentig jaar en een catalogus van 1.200 producten bedient het bedrijf momenteel wederverkopers in heel Europa. De afgelopen tien jaar onderging de organisatie een digitale transitie. CEO Bas Lensen vertelt over de rol die Webstores daarin vervult.

triangles-pattern
Webstores-Toppoint-Bas-Lensen

Bas Lensen
Directeur
Toppoint

Niet gecompliceerd, wel specifiek

Lensen: “Als bedrijf zijn we eigenlijk niet eens zo gecompliceerd, maar wel heel specifiek. Dat snapt niet iedereen zomaar, hebben we in het verleden ondervonden. Webstores snapt onze industrie, begrijpt ons model. Dat is het grote voordeel.

triangles-pattern

Top 3 van onze branche

Webstores heeft onze website en ons extranet ontwikkeld. Op het extranet hebben we momenteel tussen de drie- en vijfduizend bezoekers per dag. Qua functionaliteit zitten we in de top drie van onze branche. 65 procent van onze orders komt inmiddels online binnen. Het extranet is een informatieportaal voor onze klanten. Al hun orders en drukwerk zijn er inzichtelijk via een persoonlijke pagina. Ook actuele voorraden zijn er te raadplegen.

triangles-pattern

Werken aan de volgende stap

De volgende stap, waar we nu aan werken, is een product information management system, oftewel PIM. Alle gegevens over al onze producten staan erin. Formaten en specificaties, gewicht, de verpakking en hoeveel verpakkingen er in een omdoos gaan, plus realtime voorraadinformatie. Maar bijvoorbeeld ook op welke machine het product wordt bedrukt, welke inkten gebruikt kunnen worden, de materiaalsoort, eventuele voorbewerking. Met die database aan gegevens vullen we de website. En we genereren XML-feeds, waarmee klanten zelf kunnen kiezen wat ze op hun eigen website willen tonen.

triangles-pattern

Onderscheidende factor

Het extranet wordt compleet leading. Straks kunnen we vanuit ons PIM alle projecten verrijken en van daaruit werken. Dan maak je echt iets waar de klant iets aan heeft. Ik denk dat daar ook onze onderscheidende factor zit: de informatievoorziening naar onze klanten, in combinatie met goede service. Dat past bij hoe we als bedrijf zijn.

triangles-pattern

Een partner die begrijpt waar je mee bezig bent.

We gaan nooit zomaar door op de ingeslagen weg. We gaan zeker dingen weer aanpassen. Twee jaar geleden hebben we de frontend van de website aangepakt, ik denk dat we nu de backend veel eenvoudiger kunnen inrichten. En de samenwerking met Webstores zou nog intensiever kunnen, zodat we nog sneller kunnen reageren op veranderingen. Want het is belangrijk dat je elkaar scherp houdt. Met elkaar in gesprek blijft. Zodat wij bij Webstores kunnen neerleggen wat we zien in de markt, samen met hen inspelen op die ontwikkelingen. Dat is wat je moet hebben, een partner die begrijpt waar je mee bezig bent. That’s it”.

Meer weten over wat we doen in Business to Business?

Neem contact op met Roy Steunebrink

Digital Consultant

roy.steunebrink@webstores.nl
Roy Steunebrink