arrow-duo-o

Webstores gaat nieuw B2B platform voor Brink Group realiseren

Brink Group ontwikkelt en produceert trekhaken in nauwe samenwerking met diverse autofabrikanten voor originele onderdelen (OE) en daarnaast onder het merk Brink voor de automotive aftermarket. Elke trekhaak is ontwikkeld en getest in het testcentrum van Brink Group in Staphorst, om te voldoen aan de strengste internationale normen, zodat men is verzekerd van eenvoudige montage en veilig gebruik onder de zwaarste omstandigheden. Brink is een wereldwijde autoriteit op het gebied van trekhaken met state of the art productielocaties in Nederland, Frankrijk, Zuid-Afrika en Thailand. Wereldwijd rijden er al zo’n 25 miljoen auto’s rond met een Brink trekhaak.

Your perfect fit

Brink Group staat voor het leveren van een ‘perfect fit’ aan alle klanten op ieder niveau. Webstores staat voor de uitdaging om samen met Brink Group deze belofte door te vertalen richting een state-of-the-art digitaal b2b commerce platform, zodat deze perfect fit ook digitaal wordt waargemaakt.

triangles-pattern

“Geweldig om voor deze automotive aftermarket-gigant aan de slag te mogen. Vanaf het eerste moment sprak de ambitie van Brink Group ons enorm aan, wij zijn trots op dit partnership en kijken uit naar vele jaren van succesvolle samenwerking” 

aldus Henri Willems, Commercieel Directeur van Webstores.

triangles-pattern

Compleet b2b commerce platform

Voor Brink Group zal het B2B platform worden vernieuwd, waarbij het aftermarket-assortiment van Brink Group wereldwijd beschikbaar is voor haar klanten in een perfect werkende B2B shop, met intuïtieve eenvoud van bestellen als doel. De onderscheidende huisstijl van Brink Group zal worden doorvertaald naar een digital styleguide en design system om ten allen tijde consistentie binnen alle kanalen van het nieuwe platform te garanderen.

Optimale data-uitwisseling voor een accuraat aanbod

De bezoeker van het vernieuwde platform van Brink Group is op zoek naar een passende oplossing voor het vraagstuk van hun klant. Het tonen van het juiste Brink product bij bijvoorbeeld het voertuig is hierin van essentieel belang: dit moet kloppen. Hetzelfde geldt voor eventuele passende alternatieven, maar ook bijbehorende accessoires en onderdelen. Deze informatie wordt beschikbaar gemaakt vanuit het ERP, CRM en PIM-systeem en verschillende API services, waarmee een perfect werkende data-uitwisseling zal worden opgezet, zodat de verschillende processen van en naar het Brink Group platform optimaal verlopen.

Netto prijzen & voorraden realtime inzichtelijk

Middels een intelligente zoekmachine kan het passende product snel gevonden en besteld worden. Vervolgens kunnen orderstatussen en updates worden ingezien via de tevens vernieuwde Brink Customer Portal. Via high performance koppelingen met diverse systemen en applicaties ziet de klant van Brink altijd realtime voorraden, prijzen en afspraken. Accuraatheid en snel kunnen bestellen en leveren is in de aftermarket van groot belang. Het nieuwe platform faciliteert dit in optima forma.
 

Koen Buyst, VP IAM Sales and Marketing van Brink Group: 

“We zijn toe aan de volgende stap op e-commerce gebied, met Webstores kiezen we voor ruim 20 jaar digitale ervaring, maar vooral voor een club die met veel energie ons het gevoel geeft dat we het samen gaan klaren. Daar kijken we naar uit!”