In ruim 20 jaar hebben we samen met onze klanten gewerkt aan interessante projecten.
Koplopers in digital
_Case Hedin Automotive
In recordtempo naar een nieuw online platform voor Hedin Automotive
Hedin Automotive is een beursgenoteerd autobedrijf met tweeduizend medewerkers, verdeeld over meer dan zeventig vestigingen in heel Nederland. Waar Hedin Automotive voorheen bestond uit een groot aantal zelfstandige bedrijven, werd in 2018 besloten alle ondernemingen samen te voegen onder één merk. Inclusief een overkoepelend online platform, waar alle vestigingen, diensten en merken worden samengebracht. Bij de start van de ontwikkeling van dit platform zette de coronacrisis de wereld op z’n kop. Het bracht Hedin Automotive, onder aanvoering van digital marketing director René Bouwmeester, tot een opvallende en gedurfde stap. Met een belangrijke rol voor Webstores.

_Case Nijha
De digitale transitie van een bedrijf met historie
Nijha maakt ruimte voor bewegen. Het bedrijf in Lochem is gespecialiseerd in beweegmaterialen, sportaccommodaties, wijken, scholen en zorgcentra. Met een geschiedenis van bijna honderd jaar was een digitale transitie geen vanzelfsprekende opgave. Commercieel directeur Paul Terpstra ging de uitdaging aan.

_Case Huiskes-Kokkeler
Huiskes-Kokkeler, van website naar platform
Huiskes-Kokkeler Autogroep is met vijf vestigingen de grootste dealer in Volkswagen, Audi, SEAT en ŠKODA personenauto's en Volkswagen Bedrijfswagens in Twente. Daarnaast omvat de organisatie twee schadeherstel-bedrijven, een leasemaatschappij, een eigen autoverhuurbedrijf en een centrum voor bedrijfswageninrichtingen (BWI Twente). Meer dan vijftien jaar geleden begon het bedrijf een samenwerking met Webstores. Sindsdien groeide de website uit tot de belangrijkste showroom van heel Huiskes-Kokkeler.

_Case Stella
Eigen verkoopmodel, zonder tussenhandel
Elektrische fietsen toegankelijk maken voor iedereen, met dat doel zijn we zeven jaar geleden begonnen. De bestaande e-bikes vonden we gevoelsmatig veel te duur. We zijn ons eens goed gaan verdiepen in deze markt: hoe zit het kanaal in elkaar, hoe zijn verkoopprijzen opgebouwd? Naar ons idee ging er teveel geld naar de verschillende schakels in de keten. Daarom besloten we een nieuw merk op te zetten, compleet met onze eigen service en een eigen verkoopmodel. Zonder tussenhandel, oftewel rechtstreekse verkoop aan de klant. Zo konden we kosten besparen en de klant echt centraal zetten. Service aan huis, met een persoonlijk gesprek over je wensen en een proefrit vanaf je eigen oprit.

_Case Pon Dealer
Tijd over voor andere zaken
Met 425 medewerkers en vijf vestigingen biedt Pon Dealer een totaalconcept aan mobiliteitsdiensten. Pon Dealer is dealer voor de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda en VW Bedrijfswagens en biedt leasing en schadeherstel voor alle automerken. Eind 2022 lanceerde Pon Dealer een nieuw online platform.

_Case Toppoint
90 jaar ervaring
Toppoint is leverancier van hoogwaardige relatiegeschenken. Met een geschiedenis van bijna negentig jaar en een catalogus van 1.200 producten bedient het bedrijf momenteel wederverkopers in heel Europa. De afgelopen tien jaar onderging de organisatie een digitale transitie. CEO Bas Lensen vertelt over de rol die Webstores daarin vervult.

_Case Preston Palace
Alles viel op z’n plek
Het contact met Webstores begon in 2009, op het moment dat we met een andere partij werkten aan een website. Dat verliep stroef, ook hier intern. De toenmalige algemeen directeur adviseerde me om eens met Webstores in gesprek te gaan. Met enige tegenzin ben ik bij ze op bezoek gegaan. Maar na een kwartier was ik helemaal wild enthousiast, verbaasd en verrast door hun presentatie. Alles viel op z’n plek voor mijn gevoel. Voor het eerst kreeg ik de term customer journey te horen in combinatie met het woord digitaal.

_Case Araco
Samen optrekken, samen ondernemen
Als manager marketing en IT werkt Mart Hakkert samen met Webstores aan de digitale toekomst van Araco. “Toen ik hier twee jaar geleden begon was er een eenvoudige webshop waar klanten blanco producten konden bestellen. Voor bewerkte artikelen moesten ze mailen of bellen. Het doel was om één platform te creëren waar klanten alle artikelen naar wens kunnen bestellen: bewerkt, bedrukt of blanco.”
