arrow-duo-o

Trots dat we alles zo efficiënt hebben ingericht.

Eigen verkoopmodel, zonder tussenhandel

Elektrische fietsen toegankelijk maken voor iedereen, met dat doel zijn we zeven jaar geleden begonnen. De bestaande e-bikes vonden we gevoelsmatig veel te duur. We zijn ons eens goed gaan verdiepen in deze markt: hoe zit het kanaal in elkaar, hoe zijn verkoopprijzen opgebouwd? Naar ons idee ging er teveel geld naar de verschillende schakels in de keten. Daarom besloten we een nieuw merk op te zetten, compleet met onze eigen service en een eigen verkoopmodel. Zonder tussenhandel, oftewel rechtstreekse verkoop aan de klant. Zo konden we kosten besparen en de klant echt centraal zetten. Service aan huis, met een persoonlijk gesprek over je wensen en een proefrit vanaf je eigen oprit.

triangles-pattern
Webstores-Stella-Wilco-van-de-Kamp

Wilco van de Kamp
Directeur
Stella

Ruim 400 medewerkers

Het begon lokaal hier in Nunspeet en ons gebied werd snel groter. Na een jaar werkten er acht personen en het personeelsbestand verdubbelde elk jaar, naar 400 nu. We hebben een eigen R&D-afdeling en hebben onder meer onze eigen motor ontwikkeld.

triangles-pattern

No nonsense-aanpak

In 2016 merkten we dat onze toenmalige website tegen de grenzen van z’n kunnen aanliep. We zochten een partner die de taal en filosofie van Stella snapte en mee kon groeien met het bedrijf. We maken snelle stappen, zijn een ad hoc-organisatie. We verzinnen vrijdagochtend een actie die ’s avonds klaar moet staan om op zaterdag uitgerold te worden. De keus viel op Webstores, vanwege het werk dat ze voor vergelijkbare klanten hebben gedaan, maar zeker ook vanwege hun no nonsense-aanpak.

triangles-pattern

Ze spreken onze taal: niet zeuren, gewoon doen.

Het grote voordeel voor ons is dat we bij Webstores ons eigen dedicated team hebben dat voor ons klaarstaat. Voor ad hoc-zaken en de doorontwikkeling van de website. Vaste aanspreekpunten die begrijpen wie Stella is. Ze spreken onze taal: niet zeuren, gewoon doen. En wat ik een voordeel vind, het verloop in personeel is er heel laag. Dat is bijzonder en echt een pré, je hebt steeds met dezelfde personen te maken die je bedrijf kennen.

triangles-pattern

Elke doelgroep zijn eigen benadering

De markt voor e-bikes is de laatste jaren verder verbreed. Elke doelgroep heeft z’n eigen benadering, z’n eigen klantreis en een eigen mediabereik. Dat gaan we nu samen met Webstores verder uitwerken. Zoals we dat destijds ook voor onze primaire doelgroep hebben gedaan, in een aantal sessies in workshopvorm. Webstores heeft op basis daarvan ons online platform ingericht: de website, maar bijvoorbeeld ook onze instore marketing. Via het cms waarmee we ook de website beheren, sturen we realtime de narrowcasting aan voor onze 21 filialen.

triangles-pattern

Samenwerking met Bureau Strak

Het feit dat Bureau Strak als partner van Webstores ook betrokken is bij het online marketing deel brengt een extra meerwaarde. Het bepalen van doelen en hoe we dat gaan meten, zorgen dat we het over de juiste feiten en cijfers hebben is van groot belang. Veel klanten kiezen voor Stella aan de hand van referenties die ze opvragen in hun omgeving, maar voor ze dat doen oriënteren ze zich eerst online. We adverteren ook op radio en tv en in kranten en magazines, maar alle uitingen zijn erop gericht mensen naar de website te krijgen. De website doet de rest.

Alles efficiënt ingericht

We zijn er trots op dat we, in een concurrerende markt, aan de voorkant alles zo efficiënt hebben ingericht. Alle leads worden afgevangen. Nu zien we dat retentie, de terugkerende klant, ook een factor aan het worden is. Dergelijke ontwikkelingen houden ons scherp en dat vinden we ook prettig. Op het scherpst van de snede werken en de concurrentie voorblijven. Aan ons èn aan Webstores om die scherpte te behouden.

Meer weten over wat we doen in mobility?

Neem contact op met Kevin Geerdink

Customer Success Manager

kevin.geerdink@webstores.nl
Kevin Geerdink