arrow-duo-o

“We houden tijd over voor andere zaken en dat was ook nodig. De markt is aan het versnellen”

Met 425 medewerkers en vijf vestigingen biedt Pon Dealer een totaalconcept aan mobiliteitsdiensten. Pon Dealer is dealer voor de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda en VW Bedrijfswagens en biedt leasing en schadeherstel voor alle automerken. Eind 2022 lanceerde Pon Dealer een nieuw online platform. Op de hoofdvestiging van Pon Dealer in Amersfoort blikken Jerry Tomeij, Digital Marketing Manager van Pon Dealer, en Customer Success Manager Kevin Geerdink van Webstores, terug.

triangles-pattern
Pon-Dealer-Tile

Jerry Tomeij
Pon Dealer

Meer tijd over voor andere zaken

Jerry: “Het nieuwe platform heeft ons nu al heel veel gebracht. Het beheer is zoveel makkelijker, met contentblokken die we heel makkelijk kunnen inpassen. We kunnen veel sneller werken en houden meer tijd over voor andere zaken. Dat was ook nodig, want er komt steeds meer bij: denk aan social media, analytics en marketing automation. De markt is aan het versnellen, er komt veel op ons af. Daarom ben ik zo blij dat we dit platform hebben, waarmee we snel kwalitatief goede content samenstellen waarmee we onze doelgroep bereiken en bovendien zelf ook goed vindbaar zijn.”

triangles-pattern

Veranderende markt

De ontwikkelingen in de autobranche volgen elkaar in hoog tempo op. Het begrip mobiliteit krijgt een compleet andere invulling, vertelt Jerry: “We zitten nu midden in de transitie naar elektrificatie. Daarnaast verandert de manier waarop mensen zich oriënteren en er is een switch gaande van bezit naar gebruik: in plaats van kopen worden huur- en leasevormen populairder. De grote steden kom je niet zomaar meer binnen met je auto. Daar worden deelauto’s, koppelingen met het openbaar vervoer en fietsen steeds belangrijker. Er zijn zoveel ontwikkelingen. Gelukkig kunnen wij nu snel meebewegen en opschalen als dat nodig is, dankzij de tools die Webstores ons heeft gegeven.”

Nieuwe ontwikkelingen bieden ook nieuwe kansen, weet Jerry: “Juist nu ga je je onderscheiden. Nu kun je als dealerbedrijf de toon zetten en je positie claimen. Die bal ligt bij ons, we hebben Webstores om ons daarin te ondersteunen. Ze zitten al zo lang in deze branche, zij snappen automotive.”

"De mentaliteit van snel schakelen zie ik ook bij Webstores. We begrijpen elkaar zonder dat ik alles uit hoef te leggen. Webstores kent de markt."

Geoliede machine

Jerry vervolgt: “We hechten veel waarde aan de juiste samenwerkingspartners. Met Webstores hebben we al een lange samenwerking, we kennen elkaar en het contact is heel direct. We zijn een organisatie van snel schakelen. Die mentaliteit zie ik ook bij Webstores, we begrijpen elkaar zonder dat ik alles uit hoef te leggen. Webstores kent de markt.”

triangles-pattern

Modules inpassen

Het nieuwe platform draait inmiddels zo’n vier maanden. Jerry: “In die periode hebben we alles verder kunnen finetunen. Nu kunnen we gaan doorontwikkelen, steeds nieuwe stapjes maken. Daarvoor kunnen we specifieke modules toevoegen aan het platform, die door Webstores worden ontwikkeld vanuit hun expertise in automotive. Wij kunnen kiezen wat voor ons werkt en het een beetje tweaken waar nodig. Veel is al vooraf gedefinieerd, de mogelijkheden staan vast. Dat lijkt minder flexibel, maar het zorgt er wel voor dat het draait. We vullen de blokken met content en weten dat het functioneert.”

Het feit dat Webstores ook voor andere automotive partners werkt, ziet Jerry dan ook als een voordeel: “Wat voor anderen is ontwikkeld kan ook voor ons nuttig zijn. Iedere dealer heeft zijn eigen werkwijze, geeft daar een eigen invulling aan, met een eigen look & feel. Maar je hebt wel dezelfde behoeftes. Iedereen heeft er baat bij om samen die doorontwikkeling te maken.”

Draagvlak

Ook binnen de organisatie werkt Jerry aan het bundelen van krachten: “We hebben alle 450 medewerkers betrokken bij de introductie van de nieuwe website. Negentig procent was direct super positief, maar het heeft ons ook goede feedback opgeleverd. Zo kregen we vanuit de werkplaats een aantal verbeterpuntjes voor de werkplaatsplanner. Dat zijn dingen die ik vanaf mijn plek niet zie, ik heb niet alle stappen in zo’n proces in beeld. Dat ziet een serviceadviseur veel beter.” 
En die betrokkenheid blijft, merkt Jerry: “Ik krijg nog elke week opmerkingen over de website, er is veel meer beleving. De website is nu echt van de hele organisatie.”

triangles-pattern

'Er is veel meer beleving. De website is nu echt van de hele organisatie'

triangles-pattern

De techniek

Het systeemlandschap van partijen als Pon Dealer bestaat uit veel verschillende 'moving parts'. Om een zo optimaal mogelijke gebruikerservaring te bieden, is het belangrijk dat alle systemen naadloos met elkaar samenwerken. Voor het digitale platform hebben we een groot aantal systemen aan elkaar verbonden. Daarmee maken we het aanbieden van de voorraad, of het maken van een werkplaats afspraak super eenvoudig. 

Ook hebben we het met integraties van bijvoorbeeld Keyloop en Deployteq mogelijk gemaakt om relevantie aan te bieden in content en via andere marketingkanalen. Het koppelen en uitwisselen van data tussen alle systemen, draagt dagelijks bij aan het succes en de wendbaarheid van Pon Dealer.

Meer weten over wat we doen in mobility?

Neem contact op met Kevin Geerdink

Customer Success Manager

kevin.geerdink@webstores.nl
Kevin Geerdink